Web Design
Web Design
Do
wn
 
U
P
View more
Do
wn

Τι είναι το GDPR; Μάθετε τα πάντα για τον νέο Ευρωπαϊκό κανονισμό!

Γειά σας και καλώς ήρθατε στο Web Next.

Σε αυτό το επεισόδιο, θα μιλήσουμε για τον νέο Ευρωπαϊκό Κανονισμό Γενικής Προστασίας Δεδομένων, το γνωστό μας GDPR.

Πριν ξεκινήσουμε όμως, θα πρέπει να τονίσουμε ότι ο σκοπός αυτής της εκπομπής είναι μια πρώτη ενημέρωση, ενώ την πλήρη ανάλυση, θα την κάνει αποκλειστικά ο νομικός σας σύμβουλος και μόνον αυτός!

O GDPR λοιπόν, είναι ένας νέος Ευρωπαϊκός Κανονισμός, ο οποίος αφορά την προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών και η ισχύς του θα ξεκινήσει από 25 Μάϊου του 2018.

Απευθύνεται σε επιχειρήσεις οι οποίες διαθέτουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους σε καταναλωτές εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέσα από websites ή ηλεκτρονικά καταστήματα και διαθέτουν τουλάχιστον 1 άτομο προσωπικό.

Εμείς σήμερα, θα σας αναφέρουμε κανονισμούς οι οποίοι ισχύουν για τις επιχειρήσεις που απασχολούν από 1 έως και 250 άτομα προσωπικό.

Οι ποινές που έχουν ανακοινωθεί για τις επιχειρήσεις οι οποίες δεν θα προσαρμοστούν στον κανονισμό του GDPR είναι τρομακτικές και μπορούν να φτάσουν στο 4% του ετήσιου κύκλου εργασιών της επιχείρησης, ή στα 20 εκατομμύρια ευρώ, αναλόγως ποιο από τα 2 είναι το μεγαλύτερο ποσό.

Γι'αυτό τον λόγο και για δεύτερη φορά, θα σας υπενθυμίσουμε ότι θα πρέπει να δείτε τον κανονισμό του GDPR πολύ σοβαρά και μετά το τέλος της ενημέρωσης, να επικοινωνήσετε με το νομικό σύμβουλο της εταιρείας σας.

Πριν ξεκινήσουμε όμως, ας δούμε τι ορίζουμε ως "προσωπικά δεδομένα" και ποιά η διαφορά τους με τα "ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα".

Προσωπικά δεδομένα, είναι η κάθε πληροφορία η οποία αναφέρεται στο πρόσωπο του κάθε ατόμου ξεχωριστά, όπως για παράδειγμα το όνομα, η διεύθυνση, η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ο αριθμός ταυτότητας, οι πληροφορίες τοποθεσίας, καθώς και η διεύθυνση IP.

Μια ειδική κατηγορία Προσωπικών Δεδομένων, της οποίας η αποθήκευση και η διαχείριση πρέπει να γίνεται με ακόμη μεγαλύτερη προσοχή, είναι αυτή των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων, τα οποία περιλαμβάνουν πληροφορίες όπως τη φυλή του ατόμου, τις θρησκευτικές ή πολιτικές του πεποιθήσεις, την κατάσταση υγεία του, καθώς και τις σεξουαλικές του προτιμήσεις.

Ας δούμε λοιπόν, κάποιες είναι οι βασικές ενέργειες, τις οποίες πρέπει να κάνουν οι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων και ηλεκτρονικών καταστημάτων:

  • Είναι απαραίτητη η αγορά SSL, από σοβαρό πάροχο, προκειμένου να είναι κρυπτογραφημένη οποιαδήποτε ενέργεια κάνει κάποιος χρήστης μέσα στην ιστοσελίδα, ή το ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Τέτοιες ενέργειες μπορεί να είναι η εγγραφή, η σύνδεση, η συμπλήρωση κάποιας φόρμας, ακόμα και κάποια συναλλαγή.
  • Κατά την είσοδο του χρήστη στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα - ή την ιστοσελίδα σας - και εφόσον χρησιμοποιείτε Cookies, θα πρέπει να υπάρχει ένα Cookie Law Pop-up που θα αναφέρει τους όρους σας και θα ενημερώνει τον χρήστη, ότι για όση ώρα παραμένει στην σελίδα σας, οι κινήσεις του "παρακολουθούνται".
  • Σε περίπτωση σύνδεσης του e-shop σας με CRM ή ERP, θα πρέπει να έχει προηγηθεί η συγκατάθεση του χρήστη. Επίσης, θα πρέπει και ο ίδιος ο πάροχος του Software, να έχει συμμορφωθεί με τους κανονισμούς του GDPR.
  • Aπαιτείται η κρυπτογράφηση της βάσης δεδομένων των χρηστών του ηλεκτρονικού σας καταστήματος, καθώς και των αντιγράφων ασφαλείας αυτής.
  • Πρέπει να υπάρχει η δυνατότητα συγκατάθεσης του χρήστη που μας δίνει τα στοιχεία του σε όλα τα πεδία προς συμπλήρωση, ενώ κανένα πεδίο δεν πρέπει να είναι προεπιλεγμένο.  Επίσης, οι όροι και οι επεξηγήσεις σχετικά με το πώς θα χρησιμοποιηθούν αυτά τα στοιχεία, πρέπει να είναι απολύτως ξεκάθαροι.
  • Ζητάτε και συλλέγετε μόνο τα στοιχεία τα οποία είναι απολύτως απαραίτητα, για την εκάστοτε ενέργεια που θα πραγματοποιήσει ο χρήστης στο ηλεκτρονικό σας κατάστημα, ή την ιστοσελίδα σας.
  • Σε περίπτωση που χρησιμοποιείτε κάποια 3rd party υπηρεσία Marketing, όπως για παράδειγμα Email Marketing, θα πρέπει να είναι πιστοποιημένη και να έχει συμμορφωθεί με την σειρά της στον κανονισμό του GDPR.
  • Οι Όροι Χρήσης του ηλεκτρονικού σας καταστήματος - ή ιστοσελίδας σας - πρέπει να είναι πάντα ενημερωμένοι και πρέπει να περιέχουν αναλυτικές πληροφορίες. Επίσης, είναι πολύ σημαντικό να αναγράφεται μέσα στο κείμενο ότι έχετε συμμορφωθεί με τον κανονισμό του GDPR.

Ας δούμε όμως και τα πλεονεκτήματα του κανονισμού GDPR:

Είναι αλήθεια ότι ο GDPR και οι όροι αυτού, μπορούν να θεωρηθούν ως ένας extra πονοκέφαλος για τους ιδιοκτήτες των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Παρόλα αυτά, η τήρηση του GDPR μπορεί να λειτουργήσει ευεργετικά για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Οι χρήστες του διαδικτύου εκτιμούν τις επιχειρήσεις οι οποίες διατηρούν τα δεδομένα τους ασφαλή.

Επομένως, μην ακολουθήσετε απλά τον κανονισμό του GDPR, αλλά φροντίστε οι χρήστες του ηλεκτρονικού σας καταστήματος να γνωρίζουν ότι εσείς τους παρέχετε ασφάλεια, κάτι που μπορεί να λειτουργήσει ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, έναντι άλλων ηλεκτρονικών καταστημάτων.

Προσαρμοστείτε λοιπόν άμεσα και μετατρέψτε τον GDPR από πονοκέφαλο σε πλεονέκτημα για την επιχείρησή σας! Στη NetPlanet, είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε τεχνικά όλες τις απαιτήσεις του GDPR, αρκεί να μας το ζητήσετε! Άλλωστε, αυτό είναι το μεγάλο πλεονέκτημα στις Custom δημιουργίες μας και στο Custom CMS μας. Να μπορούμε, δηλαδή, να δημιουργήσουμε και να τροποποιήσουμε τα πάντα, σύμφωνα με τις δικές σας απαιτήσεις!

Στο επόμενο επεισόδιο, θα παρουσιάσουμε τη σχέση του GDPR με το Digital Marketing, ποιες είναι οι απόψεις της Google και του Facebook για τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό, καθώς και αρκετά Tips που αφορούν το GDPR.

Μέχρι τότε… να είστε όλοι καλά!

Share on Social Media
Σας κάλυψε αυτό το άρθρο;
Συνεχίστε να ενημερώνεστε