Γειά σας και καλώς ήρθατε στο Web Next.
Σε αυτό το επεισόδιο, θα μιλήσουμε για τον νέο Ευρωπαϊκό Κανονισμό Γενικής Προστασίας Δεδομένων, το γνωστό μας GDPR.
Πριν ξεκινήσουμε όμως, θα πρέπει να τονίσουμε ότι ο σκοπός αυτής της εκπομπής είναι μια πρώτη ενημέρωση, ενώ την πλήρη ανάλυση, θα την κάνει αποκλειστικά ο νομικός σας σύμβουλος και μόνον αυτός!
O GDPR λοιπόν, είναι ένας νέος Ευρωπαϊκός Κανονισμός, ο οποίος αφορά την προστασία των προσωπικών δεδομένων των χρηστών και η ισχύς του θα ξεκινήσει από 25 Μάϊου του 2018.
Απευθύνεται σε επιχειρήσεις οι οποίες διαθέτουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες τους σε καταναλωτές εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μέσα από websites ή ηλεκτρονικά καταστήματα και διαθέτουν τουλάχιστον 1 άτομο προσωπικό.
Εμείς σήμερα, θα σας αναφέρουμε κανονισμούς οι οποίοι ισχύουν για τις επιχειρήσεις που απασχολούν από 1 έως και 250 άτομα προσωπικό.
Οι ποινές που έχουν ανακοινωθεί για τις επιχειρήσεις οι οποίες δεν θα προσαρμοστούν στον κανονισμό του GDPR είναι τρομακτικές και μπορούν να φτάσουν στο 4% του ετήσιου κύκλου εργασιών της επιχείρησης, ή στα 20 εκατομμύρια ευρώ, αναλόγως ποιο από τα 2 είναι το μεγαλύτερο ποσό.
Γι'αυτό τον λόγο και για δεύτερη φορά, θα σας υπενθυμίσουμε ότι θα πρέπει να δείτε τον κανονισμό του GDPR πολύ σοβαρά και μετά το τέλος της ενημέρωσης, να επικοινωνήσετε με το νομικό σύμβουλο της εταιρείας σας.
Πριν ξεκινήσουμε όμως, ας δούμε τι ορίζουμε ως "προσωπικά δεδομένα" και ποιά η διαφορά τους με τα "ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα".
Προσωπικά δεδομένα, είναι η κάθε πληροφορία η οποία αναφέρεται στο πρόσωπο του κάθε ατόμου ξεχωριστά, όπως για παράδειγμα το όνομα, η διεύθυνση, η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, ο αριθμός ταυτότητας, οι πληροφορίες τοποθεσίας, καθώς και η διεύθυνση IP.
Μια ειδική κατηγορία Προσωπικών Δεδομένων, της οποίας η αποθήκευση και η διαχείριση πρέπει να γίνεται με ακόμη μεγαλύτερη προσοχή, είναι αυτή των ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων, τα οποία περιλαμβάνουν πληροφορίες όπως τη φυλή του ατόμου, τις θρησκευτικές ή πολιτικές του πεποιθήσεις, την κατάσταση υγεία του, καθώς και τις σεξουαλικές του προτιμήσεις.
Ας δούμε λοιπόν, κάποιες είναι οι βασικές ενέργειες, τις οποίες πρέπει να κάνουν οι ιδιοκτήτες ιστοσελίδων και ηλεκτρονικών καταστημάτων:
Ας δούμε όμως και τα πλεονεκτήματα του κανονισμού GDPR:
Είναι αλήθεια ότι ο GDPR και οι όροι αυτού, μπορούν να θεωρηθούν ως ένας extra πονοκέφαλος για τους ιδιοκτήτες των ηλεκτρονικών καταστημάτων. Παρόλα αυτά, η τήρηση του GDPR μπορεί να λειτουργήσει ευεργετικά για το ηλεκτρονικό σας κατάστημα. Οι χρήστες του διαδικτύου εκτιμούν τις επιχειρήσεις οι οποίες διατηρούν τα δεδομένα τους ασφαλή.
Επομένως, μην ακολουθήσετε απλά τον κανονισμό του GDPR, αλλά φροντίστε οι χρήστες του ηλεκτρονικού σας καταστήματος να γνωρίζουν ότι εσείς τους παρέχετε ασφάλεια, κάτι που μπορεί να λειτουργήσει ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, έναντι άλλων ηλεκτρονικών καταστημάτων.
Προσαρμοστείτε λοιπόν άμεσα και μετατρέψτε τον GDPR από πονοκέφαλο σε πλεονέκτημα για την επιχείρησή σας! Στη NetPlanet, είμαστε έτοιμοι να αντιμετωπίσουμε τεχνικά όλες τις απαιτήσεις του GDPR, αρκεί να μας το ζητήσετε! Άλλωστε, αυτό είναι το μεγάλο πλεονέκτημα στις Custom δημιουργίες μας και στο Custom CMS μας. Να μπορούμε, δηλαδή, να δημιουργήσουμε και να τροποποιήσουμε τα πάντα, σύμφωνα με τις δικές σας απαιτήσεις!
Στο επόμενο επεισόδιο, θα παρουσιάσουμε τη σχέση του GDPR με το Digital Marketing, ποιες είναι οι απόψεις της Google και του Facebook για τον Ευρωπαϊκό Κανονισμό, καθώς και αρκετά Tips που αφορούν το GDPR.
Μέχρι τότε… να είστε όλοι καλά!