Web Design
Τι είναι το AB Testing ιστοσελίδων

Τι είναι το AB Testing ιστοσελίδων και τι πρέπει να προσέχετε κατά την εφαρμογή του;

Το A/B testing είναι μια μέθοδος σύγκρισης δύο version ενός website, eshop  ή ενός app μεταξύ τους για να προσδιοριστεί ποια έχει καλύτερη απόδοση. Πρόκειται ουσιαστικά για ένα πείραμα όπου δύο ή περισσότερες version μιας σελίδας εμφανίζονται στους χρήστες τυχαία και χρησιμοποιείται στατιστική ανάλυση για να προσδιοριστεί ποια version έχει καλύτερη απόδοση για έναν δεδομένο conversion-στόχο.


Η εκτέλεση ενός A/B Testing που συγκρίνει απευθείας μια version με μια τρέχουσα εμπειρία χρήστη σας επιτρέπει να κάνετε εστιασμένες ερωτήσεις σχετικά με αλλαγές στο website ή στο app σας και στη συνέχεια να συλλέγετε δεδομένα σχετικά με τις επιπτώσεις αυτής της αλλαγής.


Πώς λειτουργεί το A/B Testing


Εφαρμόστε αλλαγές σε ένα website ή ένα app ώστε να δημιουργήσετε μια δεύτερη version της ίδιας σελίδας. Αυτή η αλλαγή μπορεί να είναι τόσο απλή όσο ένα headline ή πιο ολοκληρωτική, όσο ένας πλήρης επανασχεδιασμός της σελίδας. Στη συνέχεια, στο ήμισυ του traffic σας εμφανίζεται η αρχική version της σελίδας και στην άλλη μισή εμφανίζεται η τροποποιημένη version.
Γιατί είναι σημαντική η εφαρμογή του A/B Testing
Το A/B Testing επιτρέπει στις εταιρείες να κάνουν προσεκτικές αλλαγές στις εμπειρίες των χρηστών τους, ενώ συλλέγουν δεδομένα για τα αποτελέσματα. Αυτό τους επιτρέπει να κατασκευάζουν υποθέσεις και να μάθουν γιατί ορισμένα στοιχεία της εμπειρίας τους επηρεάζουν τη συμπεριφορά των χρηστών. Αυτές οι αλλαγές σε μια εμπειρία χρήστη επιτρέπει επίσης τη βελτιστοποίηση της εμπειρίας για ένα επιθυμητό στόχο και μπορεί να κάνει πιο αποτελεσματικά τα κρίσιμα βήματα σε μια καμπάνια Marketing.


Ποια βήματα πρέπει να ακολουθήσετε πριν εφαρμόσετε AB Testing;

-Συλλέξτε δεδομένα: Τα analytics σας παρέχουν συχνά πληροφορίες για το πού μπορείτε να ξεκινήσετε τη βελτιστοποίηση. Αναζητήστε σελίδες με χαμηλά conversion rates ή high drop-off rates που μπορούν να βελτιωθούν.
-Αναγνωρίστε τους στόχους σας: Οι στόχοι conversion είναι οι μετρήσεις που χρησιμοποιείτε για να προσδιορίσετε εάν οι αλλαγές σας είναι πιο επιτυχημένες από την αρχική version. Οι στόχοι μπορεί να είναι οτιδήποτε, από κάποιο κλικ σε ένα κουμπί ή έναν σύνδεσμο έως αγορές προϊόντων και εγγραφές μέσω email.
- Αναπτύξτε υποθέσεις: Αφού προσδιορίσετε έναν στόχο, μπορείτε να αρχίσετε να δημιουργείτε ιδέες και υποθέσεις για A/B Testing για το γιατί πιστεύετε ότι θα είναι καλύτερες από την τρέχουσα version. Αφού έχετε μια λίστα ιδεών, δώστε προτεραιότητα σε αυτές όσον αφορά τον αναμενόμενο αντίκτυπο και τη δυσκολία υλοποίησης.
- Δημιουργήστε ένα πείραμα: Ξεκινήστε το πείραμά σας και περιμένετε να συμμετάσχουν οι χρήστες. Σε αυτό το σημείο, οι χρήστες στο website ή το app σας θα κατευθυνθούν τυχαία είτε στην αρχική ή στην παραλλαγμένη version. Η αλληλεπίδρασή τους με κάθε εμπειρία μετριέται και συγκρίνεται για να καθοριστεί η απόδοση του καθενός.
-Αναλύστε τα αποτελέσματα: Το λογισμικό δοκιμών A/B θα παρουσιάσει τα δεδομένα από το πείραμα και θα σας δείξει τη διαφορά μεταξύ της απόδοσης των δύο version της σελίδας σας και του κατά πόσον υπάρχει στατιστικά σημαντική διαφορά.


Εκτός από την εφαρμογή AB Testing, σημαντική είναι και σωστή κατασκευή των ιστοσελίδων σας, ώστε να προσελκύσετε περισσότερους χρήστες και να επιτύχετε τους στόχους σας της καμπάνιας σας.

Share on Social Media
Σας κάλυψε αυτό το άρθρο;
Συνεχίστε να ενημερώνεστε