Web Design
Τι είναι το A/B Testing και πως μπορεί να εφαρμοστεί στο Website σας;

Τι είναι το A/B Testing και πως μπορεί να εφαρμοστεί στο Website σας;

Η βελτιστοποίηση του ποσοστού μετατροπής μπορεί να είναι πολύ περίπλοκη. Όταν πρόκειται για τη δημιουργία αποτελεσματικών στοιχείων μάρκετινγκ που οδηγούν σε μετατροπές, δεν υπάρχει καμία τακτική που να λειτουργεί κάθε φορά.

Κάθε οργανισμός είναι μοναδικός. Αυτό που λειτουργεί για μια επιχείρηση πιθανότατα δεν θα λειτουργήσει για μια άλλη, ακόμη και στον ίδιο κλάδο. Οι περισσότεροι έμποροι το γνωρίζουν αυτό και μπορούν να δημιουργήσουν αποτελεσματικές καμπάνιες που βασίζονται σε συνδυασμό διαίσθησης και γνώσης για το κοινό τους. Ωστόσο, η διαίσθηση δεν σας δείχνει εάν το μάρκετινγκ σας λειτουργεί ή όχι. Δεν σας βοηθά να εντοπίσετε πιθανά λάθη, προβλήματα και σημεία συμφόρησης. Δεν σας επιτρέπει να προσαρμόσετε το περιεχόμενό σας ώστε να είναι όσο το δυνατόν πιο αποτελεσματικό. Εκεί μπαίνει το A/B Testing.

Τι είναι το A/B Testing;

Το A/B Testing περιλαμβάνει τη δημιουργία δύο ή περισσότερων εκδοχών ενός στοιχείου μάρκετινγκ με στόχο να ανακαλύψει ποια είναι η πιο αποτελεσματική. Κάθε εκδοχή έχει αλλάξει μόνο μία μεταβλητή, όπως μια επικεφαλίδα, μια εικόνα ή η τοποθέτηση ενός στοιχείου σχεδίασης. Ένα αποτελεσματικό τεστ A/B ξεκινά επίσης με έναν ξεκάθαρο στόχο.

Πώς να πραγματοποιήσετε ένα αποτελεσματικό A/B Test;

Ακολουθεί ένα παράδειγμα που πιθανότατα θα έχει απήχηση στους περισσότερους επαγγελματίες του μάρκετινγκ. Ίσως υποψιάζεστε ότι η αύξηση του μεγέθους ενός κουμπιού παρότρυνσης για δράση σε ένα Email Newsletter θα βελτιώσει τις μετατροπές. Στη συνέχεια, θα προσδιορίσετε ένα μέγεθος δείγματος και θα στείλετε στη μισή ομάδα δείγματος το ενημερωτικό δελτίο με το αρχικό κουμπί και στο άλλο μισό την έκδοση με μεγάλο κουμπί. Αφού μετρήσετε τα αποτελέσματα, μπορείτε στη συνέχεια να αποφασίσετε εάν θα εκτελέσετε ένα άλλο A/B test ή αν θα στείλετε το Newsletter στην υπόλοιπη λίστα αλληλογραφίας σας με τη "νικητήρια" έκδοση. Μπορείτε να δείτε εδώ ότι μόνο ένα πράγμα δοκιμάστηκε...το call-to-action. Αυτό είναι σημαντικό, ώστε να έχετε μόνο ένα διαφορετικό στοιχείο και μπορείτε να δείτε ξεκάθαρα ότι τα αποτελέσματα οδηγούνται από αυτήν τη μία, μοναδική αλλαγή.

Για Websites και άλλο Content που δεν έχει πεπερασμένο κοινό, ένα Α/Β Test πραγματοποιείται σε μια χρονική περίοδο αντί να στοχεύει ένα συγκεκριμένο μέγεθος δείγματος. Θα χρειαστεί να το αφήσετε να τρέξει αρκετά για να λάβετε στατιστικά σημαντικά δεδομένα. Αυτό διαφέρει ανά ιστότοπο, αλλά γενικά θα βασίζεται σε έναν ορισμένο όγκο επισκεψιμότητας.

Εάν θέλετε να προσθέσετε ένα άλλο επίπεδο πληροφοριών στα testing data σας, μπορείτε να εξετάσετε το ενδεχόμενο να παρέχετε στο κοινό σας έρευνες εξόδου ή μετά τη δοκιμή. Εστιάστε στον βασικό σας στόχο. Ρωτήστε τους γιατί πήραν μια συγκεκριμένη πορεία δράσης. Αυτό θα σας δώσει πραγματικά δεδομένα χρήστη σχετικά με το γιατί κάποιος ακολούθησε μια συγκεκριμένη διαδρομή στο Website σας, πράγματα που του άρεσαν και πράγματα που μπορεί να χρειάζονται βελτίωση. Αυτό μπορεί να είναι ανεκτίμητο, ειδικά σε ένα έργο επανασχεδιασμού Website. Είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί ότι δεν χρειάζεται να κάνετε A/B Test χειροκίνητα . Οι περισσότερες πλατφόρμες ψηφιακού μάρκετινγκ, περιλαμβάνουν A/B testing λειτουργικότητα. Μπορείτε να δοκιμάσετε A/B κουμπιά παρότρυνσης για δράση, σελίδες προορισμού, ιστοσελίδες, μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και άλλα.

Όπως μπορεί να γίνει αντιληπτό, η σωστή κατασκευή ιστοσελίδων σας θα συμβάλλει στα βέλτιστα αποτελέσματα της στρατηγικής σας.

Share on Social Media
Σας κάλυψε αυτό το άρθρο;
Συνεχίστε να ενημερώνεστε