Web Design
Εξατομικευμένο περιεχόμενογια το website σας

Εξατομικευμένο περιεχόμενο — γιατί είναι σημαντικό για το website σας και πώς να ξεκινήσετε

Το γενικό περιεχόμενο καθιστά δύσκολο να ξεχωρίσεις από τον ανταγωνισμό και να συνδεθείς με το κοινό-στόχο σου. Οι αγοραστές βλέπουν τόσο πολύ περιεχόμενο κάθε μέρα, που οι έμπειρες μάρκες πρέπει να κάνουν κάτι μοναδικό και αξέχαστο.

Το εξατομικευμένο περιεχόμενο είναι πιο πιθανό να τραβήξει την προσοχή του κοινού, να τους εμπλέξει σε μια συζήτηση και να τους οδηγήσει στη μετατροπή. Το να μάθετε πώς να εξατομικεύετε αποτελεσματικά το περιεχόμενο είναι σημαντικό εάν θέλετε να προσελκύσετε νέους δυνητικούς πελάτες και να επαναφέρετε στην επωνυμία σας κοινό που επιστρέφει.

Πώς να εξατομικεύσετε το περιεχόμενο

Ο προσδιορισμός των καλύτερων τρόπων για την ενσωμάτωση εξατομικευμένου περιεχομένου στη στρατηγική Marketing της επωνυμίας σας θα γίνει ευκολότερος με την πάροδο του χρόνου και οι ιδιαιτερότητες θα εξαρτηθούν από τον κλάδο και το κοινό σας. Στο μεταξύ, ακολουθούν μερικές αποδεδειγμένες στρατηγικές για να προσελκύσετε δυνητικούς πελάτες, να αυξήσετε τις μετατροπές και να δημιουργήσετε επαναλαμβανόμενους αγοραστές.

1. Κατανοήστε και τμηματοποιήστε το κοινό σας

Προτού εξατομικεύσετε περιεχόμενο, είναι σημαντικό να γνωρίζετε για ποιον το εξατομικεύετε. Τμηματοποιήστε το κοινό σας χωρίζοντάς το σε διαφορετικές κατηγορίες και εξυπηρετώντας σε κάθε ομάδα το περιεχόμενο που ταιριάζει καλύτερα στα δημογραφικά στοιχεία και τις ανάγκες της.

Μερικά κοινά παραδείγματα τμημάτων κοινού περιλαμβάνουν:

  • Τοποθεσία. Αυτό είναι ένα εύκολο μέρος για να αρχίσετε να κατανοείτε το κοινό σας, καθώς μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την τοποθεσία του για να παρέχετε σχετικό περιεχόμενο. Αυτό μπορεί να είναι τόσο απλό όσο η παροχή περιεχομένου για συγκεκριμένο κλίμα, ανάλογα με το πού ζει ένας δυνητικός πελάτης.
  • Ηλικία. Χρησιμοποιήστε τις ηλικίες του κοινού σας για να κατανοήσετε τι είδους αγοραστές είναι και πώς να τους εξυπηρετήσετε καλύτερα. Για παράδειγμα, εάν στοχεύετε μεγαλύτερους αγοραστές, μπορείτε να τους ενθαρρύνετε να σας επισκεφτούν στο κατάστημα, ενώ το περιεχόμενο που στοχεύει νεότερους αγοραστές μπορεί να επικεντρωθεί σε μια διαδικασία ηλεκτρονικής ολοκλήρωσης αγοράς. 
  • Θέση στο ταξίδι του δυνητικού πελάτη. Μιλήστε σε δυνητικούς πελάτες διαφορετικά από ό,τι κάνετε στους επαναλαμβανόμενους. Η γλώσσα που χρησιμοποιείτε παίζει μεγάλο ρόλο στην εξατομικευμένη εμπειρία αγορών τους.

2. Δώστε αξία

Μάθετε τι θέλουν οι χρήστες από τις διαδικτυακές τους εμπειρίες, ώστε να προσφέρετε αξία που εκτιμούν. Μπορείτε να:

  • Συνδυάστε τις ομάδες Marketing και εξυπηρέτησης πελατών. Αφήστε την ομάδα περιεχομένου σας να μάθει σχετικά με τα σημεία πόνου και τις συνήθεις ερωτήσεις από όσους έχουν άμεση επαφή με δυνητικούς πελάτες.
  • Ακούστε το κοινό σας. Οι ομάδες εστίασης δυνητικών πελατών σας επιτρέπουν να συλλέγετε σχόλια σχετικά με τα μηνύματα επωνυμίας, το περιεχόμενο και τις καμπάνιες. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε έρευνες, κριτικές και αξιολογήσεις, εισιτήρια υποστήριξης και σχόλια μέσω των Social Media για να μάθετε τι χρειάζεται το κοινό σας.
  • Μελέτη αναλυτικών στοιχείων. Εξετάστε τις μετρήσεις αφοσίωσης για να προσδιορίσετε με ποιο περιεχόμενο αλληλεπιδρούν περισσότερο οι χρήστες, ποιο περιεχόμενο δεν τραβάει την προσοχή, ποια κανάλια χρησιμοποιούνται σε διαφορετικά στάδια της διαδρομής του αγοραστή και πολλά άλλα.

3. Σχεδιάστε μια στρατηγική και ξεκινήστε τη δημιουργία περιεχομένου

Αφού ολοκληρώσετε την έρευνά σας και συλλέξετε δεδομένα σχετικά με το κοινό σας, ήρθε η ώρα να σχεδιάσετε την εξατομικευμένη στρατηγική περιεχομένου σας.

  • Χαρτογραφήστε το ταξίδι δυνητικών πελατών σε διάφορα κανάλια. Προσδιορίστε τους τύπους περιεχομένου με τους οποίους ασχολούνται περισσότερο σε κάθε στάδιο της διαδικασίας. 
  • Σχεδιάστε περιεχόμενο για κάθε πρόσωπο σε κάθε στάδιο του ταξιδιού του. Βεβαιωθείτε ότι είναι προσαρμοσμένο στο κανάλι και στις ξεχωριστές ανάγκες που έχει κάθε χρήστης σε αυτό το βήμα. 
  • Σχέδιο για εξατομίκευση. Αδράξτε ευκαιρίες να εξατομικεύσετε κάθε κομμάτι περιεχομένου — όνομα, μήνυμα γενεθλίων, προτάσεις και πολλά άλλα.

4. Τύποι εξατομικευμένου περιεχομένου

Μια αποτελεσματική στρατηγική περιεχομένου χρησιμοποιεί πολλούς τύπους περιεχομένου και σχεδόν όλοι μπορούν να επωφεληθούν από την εξατομίκευση.

Θυμηθείτε να μην υπερβαίνετε τα όρια. Ορισμένοι τύποι εξατομίκευσης — όπως ένας εκπτωτικός κωδικός με email στα γενέθλια ενός δυνητικού πελάτη — θα εκτιμώνται πάντα. Ωστόσο, το να δείξετε στον δυνητικό πελάτη σας ότι γνωρίζετε πάρα πολλά για αυτούς πιθανότατα δεν θα είναι καλό. Δεν χρειάζεται να παρουσιάζετε στο κοινό σας κάθε στοιχείο δεδομένων που έχετε για αυτούς ταυτόχρονα. Τελικά, ο τύπος εξατομίκευσης που θα επιλέξετε θα εξαρτηθεί από την επιχείρηση, το κοινό και τον κλάδο σας.

Φυσικά για να προχωρήσετε σε μια καμπάνια εξατομικευμένου περιεχομένου, απαραίτητη είναι η κατασκευή της  ιστοσελίδας σας, μέσω της οποίας το κοινό θα μάθει περισσότερα για σας και την εταιρεία σας.

Share on Social Media
Σας κάλυψε αυτό το άρθρο;
Συνεχίστε να ενημερώνεστε