Web Design
O απόλυτος οδηγός στο SEO για το YouTube

O απόλυτος οδηγός στο SEO για το YouTube

Όλοι μας έχουμε χρησιμοποιήσει τα YouTube ads σε αρκετές στρατηγικές Marketing. Πώς όμως μπορείτε να προσεγγίσετε με έναν πιο φθηνό τρόπο το κοινό της πλατφόρμας; 

Ένας τρόπος να επιτύχετε αυτό το αποτέλεσμα λέγεται organic content. Ο τρόπος είναι ένας και στηρίζεται όπως σε οποιαδήποτε άλλη μηχανής αναζήτησης, με μία on-point SEO στρατηγική.

Παρακάτω θα αναλυθούν τα στάδια της διαδικασίας που θα τοποθετήσουν τα videos σας στην κορυφή του YouTube.

Αναζήτηση Πιθανών Λέξεων-Κλειδιά

Η αναζήτηση των λέξεων-κλειδιά σε βοηθάει να αναγνωρίσειτε καλύτερα ποιες λέξεις χρησιμοποιεί το κοινό της πλατφόρμας περισσότερο. Υπάρχουν αρκετοί οικονομικοί τρόποι για να πραγματοποιήσεις την παραπάνω ενέργεια μερικοί από του οποίους είναι:

  • Παρακολούθησε τις προτάσεις που σου δίνονται από το YouTube για την συμπλήρωση της πρότασης σου. Όσο απλό κι αν ακούγεται αποτελεί ένα καλό πρώτο στάδιο για να ξεκινήσεις την στρατηγική SEO σου .
  • Παρακολούθησε κανάλια ίδιου περιεχόμενου με το δικό σου. Ερεύνησε με ποιες λέξεις-κλειδιά και τίτλους προσελκύουν περισσότερο κοινό άλλα κανάλια και ποιες δεν αποδίδουν τα αντίστοιχα αποτελέσματα. Παράλληλα παρατήρησε τι είδους περιεχόμενο απολαμβάνει πιο πολύ το κοινό σας.
  • Εφόσον έχεις πραγματοποιήσει τις παραπάνω ενέργειες και έχεις καταλήξει σε κάποιες λέξεις-κλειδιά τότε το επόμενο στάδιο είναι η χρήση του εργαλείου Google Trends. Το τελευταίο σε βοηθάει να καταλάβεις τον όγκο αναζήτησης των λέξεων ακόμα και για το Google.

Επιλέξτε τα καλύτερα Keywords

Από την στιγμή που θα έχεις ολοκληρώσετε την απαραίτητη έρευνα πάνω στις λέξεις-κλειδιά θα έχετε ξεκινήσει να συνειδητοποιείτε ότι οι πιο δημοφιλείς από αυτές θα είναι οι πιο απλές και μικρές.

Παρότι, το ένστικτο σας μπορεί να σας προτρέψει να τοποθετήσετε τις πιο δημοφιλείς από αυτές, καλύτερο θα ήταν να το ξανασκεφτείς. Γιατί;

Μαζί με το δικό σας video θα εμφανιστούν χιλιάδες ακόμη τα οποία θα έχουν κάνει την ίδια επιλογή λέξεων με εσένα. Από την άλλη μεγαλύτερες και πιο συγκεκριμένες λέξεις θα σε τοποθετούν σε αναζητήσεις με λιγότερα αποτελέσματα. Σίγουρα αυτές είναι οι λέξεις που προσελκύουν λιγότερο κοινό της πλατφόρμας, αλλά μία μεγαλύτερη λέξη (Long-Tail Keyword) θα φροντίσει ότι οι πιθανοί θεατές που θα την αναζητήσουν θα καλύπτονται πλήρως από το video σας. Ένα πιο μικρό κοινό αλλά το οποίο υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες να ανακαλύψει το brand σας. 

Βελτιστοποίηση του περιεχόμενού σας 

Μπορεί να πιστεύετε ότι η βελτιστοποίηση της μηχανής αναζήτησης είναι το τελευταίο βήμα σε μία καμπάνια video marketing καθώς το SEO είναι αυτό που κατατάσσει και ξεχωρίζει το video σας σε σχέση με τα υπόλοιπα. Παρόλα αυτά θα σας εξέπληττε εάν μαθαίνατε ότι μία εξαιρετική στρατηγική marketing ξεκινάει από το σενάριο.

Για αρχή η αναζήτηση λέξεων-κλειδιά μπορεί να δράσει ως έμπνευση για την δημιουργία περιεχομένου για το κανάλι σας καθώς ο όγκος αναζητήσεων κάποιων λέξεων-κλειδιά καθορίζει ποια θέματα ενδιαφέρουν περισσότερο το κοινό του YouTube εκείνη την προκειμένη περίοδο. Εκτός αυτού, υπάρχουν κι’ άλλοι τρόποι με τους οποίους το σενάριο βοηθάει την καλύτερη τοποθέτηση σου στο YouTube SERP:

  • Το Μήκος του Σεναρίου

Ο αλγόριθμός του YouTube SEO είναι αρκετά ευαίσθητος στα video μεγάλης διάρκειας και δεν είναι δύσκολο να καταλάβουμε τον λόγο. Όσο μεγαλύτερη διάρκεια του video άλλη τόση και η παραμονή του θεατή στο YouTube και άρα επηρεάζει τη τοποθέτηση στο SERP. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι η μεγάλη διάρκεια από μόνη της σε ένα video αρκεί. 

  • Η Εισαγωγή

Ένας ακόμα παράγοντας που επηρεάζει το SEO είναι η παραμονή του θεατή στο video (Audience Retention). Το ιδανικότερο σενάριο θα ήταν το κοινό να κάθεται μέχρι το τέλος του video. Ένας ωραίος τρόπος για να καθηλώσετε τον θεατή είναι να προσφέρετε κάποιου είδους δώρου σ’ αυτούς που θα παραμείνουν μέχρι το τέλος τους.

  • The CTAs

Ένας κύριος παράγοντας που επηρεάζει αρκετά το SERP είναι το κατά πόσο οι χρήστες ανταποκρίνονται θετικά και προωθούν τα video σας. Αυτό μπορείς να το επιτύχεις παροτρύνοντας τους να κάνουν like στα video σας, να τα μοιραστούν στα υπόλοιπα social media που έχουν ή ακόμα ακολουθώντας το κανάλι σας. Ενδεικτικά ανάλογα με την διάρκεια του video θα πρέπει να τοποθετηθούν και τα ανάλογα CTAs. Π.χ. σε ένα video διάρκειας 10 με 20 λεπτών πρέπει να τοποθετηθούν 3 CTAs ένα στην αρχή, ένα στη μέση και ένα στο τέλος.

Η τοποθέτησή σας στις υψηλότερες θέσεις του SERP μπορεί να φαίνεται εύκολο για τους YouTubers που βρίσκονται χρόνια στην πλατφόρμα, αλλά με μία σωστή στρατηγική SEO στην πραγματικότητα δεν είναι δύσκολο εγχείρημα για κανέναν.

Μπορείτε να ξεκινήσετε με λίγο πιο χαμηλούς στόχους με μεγαλύτερες λέξεις-κλειδιά οι οποίες θα απευθύνονται σε μικρότερο κοινό χρηστών της πλατφόρμας. Ένα ακόμα πράγμα που συνιστά την προσοχή οποιουδήποτε θέλει να ασχοληθεί με το YouTube είναι το Click-Through Rate.

Τέλος, θα πρέπει από την αρχή να έχεις το SEO σαν ένα μέσο στο οποίο πρέπει να ρίξεις αρκετή βάση καθώς στο τέλος αυτό που θα θέλουν οι χρήστες για να τους αρέσει το video σου είναι η ευκολία στην αναζήτησή του.

Share on Social Media
Σας κάλυψε αυτό το άρθρο;
Συνεχίστε να ενημερώνεστε