MENU

Κατασκευή ΙστοσελίδωνWeb Design

Interactive Content – Τι είναι αυτό;

Interactive Content – Τι είναι αυτό;

Interactive Content – Τι είναι αυτό;

Interactive Content – Τι είναι; Πως λειτουργεί;

Δεν πέρασαν παρά λίγες ώρες από όταν άκουσα από πελάτη μας για πολλαπλή φορά την ερώτηση «Μα τι είναι το Interactive Content»; Και ξέρετε, συνήθως οι επιχειρηματίες έχουν την κακιά συνήθεια να διαγράφουν τα ενημερωτικά Emails που στέλνουμε κατά περιόδους όλες οι εταιρείες διαδικτύου και όταν έρθει η ανάγκη για γνώση, θέλουν την πληροφορία όσο πιο άμεσα γίνεται!

Ξαναγράφουμε λοιπόν για αυτό το θέμα, λέγοντας απλά ότι το Interactive Content, είναι η αλληλεπίδραση που δημιουργείται ανάμεσα σε χρήστη – προϊόν και έχει σαν αποτέλεσμα τη δυνατότητα του να επιλέγει ο χρήστης το τι θα κάνει η ιστοσελίδα ή το πρόγραμμα που έχει μπροστά του.

Δεν θα σας κρύψω όμως ότι ήταν πολλές οι φορές που κατασκευάσαμε Interactive ιστοσελίδες με «πονηρό» Marketing ώστε να κατευθύνουμε εμείς τον επισκέπτη ενός Website στο τι θα πατήσει, αλλά να νομίζει ότι το επέλεξε ο ίδιος!

Που συναντάμε καθημερινά Interactive Content και δεν το γνωρίζουμε; Σχεδόν παντού στο Web! Από τις κατηγορίες μιας ιστοσελίδας που εμείς επιλέγουμε να δούμε, μέχρι και σε πολύπλοκες εφαρμογές που δημιουργούνται αποκλειστικά για αυτό τον σκοπό.

Τα τελευταία χρόνια,όμως, παρατηρούμε το φαινόμενο του Interaction να εξαπλώνεται όλο και περισσότερο, ακόμα και σε μέσα που ίσως δεν το φανταζόμασταν.

Πχ. στο YouTube! Θα έχετε δει πολλές φορές εκείνα τα «περίεργα» και συνήθως «κακοσχεδιασμένα» κουτάκια που πετιούνται με διάφορα μηνύματα και σου λένε «πάτα εδώ», «πάτα εκεί», «πάτα… παραπέρα», τα περιβόητα “YouTube Annotations”. Αυτά τα «κουτάκια» δεν είναι παρά Buttons σχεδιασμένα από τους ίδιους τους χρήστες, τις περισσότερες φορές, που σε παροτρύνουν να δεις ένα άλλο Video, να επισκεφτείς μια ιστοσελίδα κτλ.

Γιατί όμως γίνονται «μόδα» και οι χρήστες, αλλά και οι εταιρίες Marketing, τα χρησιμοποιούν όλο και περισσότερο; Γιατί είναι το Μέλλον στο Digital Marketing!

Χάρη στα Annotations, έχουμε δει Videos να εκτοξεύουν τα Views τους και ιστοσελίδες να αυξάνουν την επισκεψιμότητα τους τόσο γρήγορα που να δημιουργείτε το φαινόμενο Viral.

Τα YouTube Annotations είναι η ποιο ραγδαία εξελίξιμη μορφή Interactive Content και σε συνδυασμό με το Digital Marketing μπορούν να δώσουν μια άλλη διάσταση στο περιεχόμενο ενός Video. Για παράδειγμα, φανταστείτε ότι παρακολουθείτε ένα Fashion Video και με ένα απλό Click μπορείτε να αποκτήσετε το προϊόν που μόλις είδατε!

Δείτε ένα παράδειγμα YouTube Annotation που δημιουργήσαμε για να συνδέουμε τους καλλιτέχνες που συμμετέχουν στο Rockwave Festival. Ο λόγος που υπάρχει στο τέλος του κάθε Video το «Next Star» είναι γιατί οι Καλλιτέχνες παρουσιάζονται με διαφορετική ημερομηνία και ενώ στο τέλος μπορεί να έχουμε 4-5 διαφορετικά Videos όλα συνδέονται αναμεταξύ τους με το Annotation «Next Star». Με αυτόν τον τρόπο μπορούσαμε πχ. να ανακοινώσουμε τον Robbie Williams χωρίς καν να έχει κλειστεί ο επόμενος καλλιτέχνης, ενώ ο χρήστης που θα έβλεπε το video αργότερα, θα μπορούσε πατώντας το "Next Star" να δει 4-5 videos στη σειρά με όλους τους καλλιτέχνες.

Ποιοι ήταν όμως οι πρωτοπόροι του Digital Marketing στην χώρα μας δημιουργώντας Interactive Content περισσότερο από μια δεκαετία πριν;

Επειδή θα φανεί εγωιστικό να αναφέρουμε την NetPlanet και το τι έχουμε δημιουργήσει εμείς, θα σας θυμίσουμε την περίπτωση της Vodafone (Livefeeds) η οποία κατά την γνώμη μας έκανε και την ανώτερη σε δημοτικότητα καμπάνια Digital Marketing με Interactive Content για εκείνα τα χρόνια, με δημιουργό την εταιρεία Ogilvy! 

Θυμηθείτε λοιπόν, το Website που έδειχνε 4 Security Cameras με μια γυναίκα εγκλωβισμένη σε μια αποθήκη (υποτίθεται σε πραγματικό χρόνο) και ενώ δεν μπορούσε να μας μιλήσει, την βλέπαμε να προσπαθεί να τηλεφωνήσει και ξαφνικά χτυπούσε το δικό μας τηλέφωνο!  (Ο φίλος που μας είχε στείλει το Email είχε καταχωρήσει και το κινητό μας τηλέφωνο χωρίς να το γνωρίζουμε).  Πριν προλάβουμε να πούμε «Ναι» η γυναίκα μας μιλούσε πολύ γρήγορα και αγχωμένα ζητώντας βοήθεια αλλά τελείωναν οι μονάδες της και έπεφτε η γραμμή! Ζαλισμένοι στο πως μία άγνωστη εγκλωβισμένη που την βλέπουμε ζωντανά στην οθόνη μας κάλεσε το δικό μας τηλέφωνο και πριν προλάβουμε να καταλάβουμε τι συμβαίνει, άρχισε να μας γράφει μηνύματα σε χαρτί και να μας τα δείχνει στην Camera. Σε αυτό το σημείο μας παρότρυνε να μπούμε στο Vodafone.gr και να ανανεώσουμε τον δικό της χρόνο ομιλίας κτλ…

Η καμπάνια βρίσκεται στη μέση του παρακάτω Video, αλλά είναι καλό να δείτε όλο το Video για να κατανοήσετε καλύτερα το πως συνδυάστηκαν όλες οι απαραίτητες τεχνολογίες για να υπάρξει αυτό το υπέροχο αποτέλεσμα.



Στην πραγματικότητα, η Ogilvy είχε σχεδιάσει ένα πλάνο για να παρουσιάσει στους συνδρομητές συμβολαίου της Vodafone ότι ανεπιθυμούν, με ένα απλό SMS μπορούν να δανείσουν χρόνο σε ένα άλλο κινητό τηλέφωνο Vodafone.

Η επιτυχία της καμπάνιας ήταν τεράστια και οι φήμες λένε ότι "έπεσε" το κέντρο της Vodafone από της αλλεπάλληλες κλίσεις και μηνύματα! Αυτό το Digital Marketing με Interaction ανάμεσα στις κάμερες, την εγκλωβισμένη και τον τελικό πελάτη της Vodafone, έγινε σταθμός και έκανε – σχεδόν- τους πάντες να υποκλίνονται σε αυτή τη νέα υπηρεσία.

Εμείς στη NetPlanet, δυστυχώς δεν συμμετείχαμε στην παραπάνω διαφημιστική καμπάνια, αλλά τουλάχιστον καταφέραμε μετά από λίγο καιρό να εντάξουμε τόσο την Ogilvy όσο και την Vodafone στο πελατολόγιο μας κατασκευάζοντας διάφορα Interactive Contents κατά περιόδους και για τις δύο εταιρείες.

Αν λοιπόν το Interactive Content είχε τεράστια επιτυχία εκείνη την εποχή, σκεφτείτε ότι είναι σχεδόν μονόδρομος σήμερα. 

Θα πρέπει λοιπόν να χρησιμοποιούμε όλο και περισσότερο Interactive Content στην ιστοσελίδα μας, στα Video που δημοσιεύουμε στο YouTube και ίσως να πρέπει να τολμήσουμε τις πιο εξελιγμένες μορφές του Interactive Content. Εξάλλου, μετά από τόσα χρόνια πειραματισμού τα Budget έχουν μειωθεί σημαντικά και υπηρεσίες που κάποτε μπορεί να σας φαίνονταν ακριβές, σήμερα είναι πολύ πιο προσιτές.

Γνωρίζετε π.χ. ότι στη NetPlanet σήμερα και μετά από 15 χρόνια* πειραματισμού μπορούμε να κατασκευάσουμε το δικό σας TV Station On Demand μέσα σε λίγες ώρες με Low Budget;

Σε επόμενο άρθρο θα αναλύσουμε περισσότερο τις πιο εξελιγμένες μορφές Interactive Content, παρουσιάζοντας σας διάφορες ιδέες και προτάσεις.

Για το τέλος αφήσαμε ένα παράδειγμα που σας αναφέραμε και παραπάνω. Δείτε το παρακάτω Video στο YouTube, κάντε Click σε κάποιο προϊόν και δείτε πως μεταφέρεστε αυτόματα στο αντίστοιχο ηλεκτρονικό κατάστημα έτοιμοι να κάνετε τις αγορές σας!



*Η NetPlanet ξεκίνησε την δραστηριότητα της το 1999 σαν “NetExperts” μέχρι το 2002 που άλλαξε το εταιρικό σχήμα και όνομα σε αυτό που υπάρχει μέχρι σήμερα.

 

Δείτε επίσης από την ίδια κατηγορία

  • Android Auto στην Ελλάδα
    Android Auto στην Ελλάδα
    Ναι, στην NetPlanet το κάναμε να λειτουργεί! To Android Auto είναι σίγουρα η εφαρμογή που θα φέρει την επανάσταση στην αυτοκίνηση, μιας και...
  • Προετοιμαστείτε για τα μεγαλύτερα Social Media Trends του 2018!
    Προετοιμαστείτε για τα μεγαλύτερα Social Media Trends του 2018!
    Είναι αλήθεια, ότι το προηγούμενο έτος υπήρξε ένα «ξέσπασμα» μιας σειράς από σημαντικές ιστορίες γύρω από τα Social Media: Το γεγονός ότι το Facebook...
  • Web TV Show από 100 ευρώ!
    Web TV Show από 100 ευρώ!
    Ο κόσμος βαριέται να διαβάζει τόση πληροφορία και αν «μια εικόνα ισούται με χίλιες λέξεις», τότε «ένα Video ισούται με εκατομμύρια εικόνες!»